Saturday 10 October 2015

Kiera Cass - The Heir (A Párválasztó 4.)


35 UDVARLÓ. 1 HERCEGNŐ. KEZDETÉT VESZI EGY ÚJ PÁRVÁLASZTÓ.Eadlyn hercegnő kislánykora óta hallhatta a véget nem érő történeteket arról, hogyan ismerkedett meg édesanyja az édesapjával. Húsz éve történt, hogy America Singer benevezett a Párválasztóba, és elnyerte Maxon herceg szívét, akivel azóta is boldogan éltek. Eadlyn mindig is igen romantikusnak találta szülei tündérmesébe illő történetét, habár soha eszébe nem jutott volna a nyomdokaikba lépni. Ha rajta múlik, a házasságot addig halogatja, amíg csak lehetséges.Csakhogy egy hercegnő sosem rendelkezhet maradéktalanul az élete felett, így bármennyire hevesen tiltakozik is, Eadlyn sem kerülheti el a saját Párválasztóját.


A 20 évvel ezelőtti Párválasztóban a lázadókon, a szerelmi háromszögön és a mérhetetlen mennyiségű szenvedésen kívül nem történt sok érdekesség. Mindvégig sejteni lehetett America győzelmét, a teljes happy endet és minden egyéb elképzelhető klisét. Erre kiderül, hogy csupán egy fordított felállás, új főszereplő és a régi rendszer eltörlése szükséges a színvonal emelkedéséhez. 
Eadlyn még feministább, mint anno America, ami nem is baj, hiszen ő lesz az első saját jogán uralkodó nő az országban. Kellő mennyiségű önbizalommal van megáldva az biztos, de mivel a munkaköri leírása enyhén megköveteli ezt tőle, elnéztem neki. Tudja mi a dolga és keményen is dolgozik az országért. Viszont azt nem értettem, miért nem ment bele elsőre, hogy 35 srác hónapokig körülugrálja. Értem én, hogy függetlenségre vágyik és totális időpocsékolásnak tűnik a Párválasztó a szemében, de már csak a szórakozás miatt is megéri egy ilyen. Előre borítékolhatóak a vicces és kínos szituációk. Eadlyn kissé zárkózott és nyers, ennek megfelelően bánik a jelöltekkel is. A legtöbbnek a nevét sem tudjuk meg, a többi közül meg egyszerűen nem lehet választani. Mind új dolgokat hoznak ki a lányból, más-más oldaláról ismerjük őt meg a randik alatt. Szépen fokozatosan bontakozik ki a sorokban Illéa következő uralkodója. 
Milyen lehet a Párválasztó a másik oldalról?
Kiera kénytelen volt ezt az új dolgot is kipróbálni. És milyen jól tette! Maxon számtalanszor hangoztatta mekkora nyomás nehezedett rá a verseny és egyidejűleg az uralkodásra való felkészülés miatt. Én ugyanennyi alkalommal képzeltem el, hogy ténylegesen min mehet keresztül. Eadlyn szemén és egyéb érzékszervein keresztül végigkövetjük a sorsolást, a beköltözést, a randikat, a Híradót.... Ezeket mind hiányoltam az előző kötetekből. Ahogy a lány próbálja összehangolni a kötelességeit, azzal amit tényleg szeretne, ahogy egyszerre aggódik az országért és önmagáért... Mindegy. Az úgy volt jó, ez meg így. Végül én is csak megkaptam, amit akartam:)
A jelentkezőkkel viszont mindenkinek nehéz dolga lesz. Idő- és laphiány miatt mindegyiküket csak nagy vonalakban ismerjük, néhányuk eleve úgy ment oda, hogy pontosan tudta mit akar, néhány nem, Eadlyn küzd a függetlenségéért, az országban újabb harcok kezdődnek, az emberek nem igazán örülnek az új rendszernek, Maxon kész idegroncs és meg nagyon várom a következő rész.

No comments:

Post a Comment